Er zijn twee situaties waarin wij het maandbedrag willen aanpassen. Allereerst als jouw verbruik een stuk hoger of lager blijkt te zijn dan vooraf is ingeschat. De tweede mogelijkheid is als er nieuwe tarieven zijn gekomen voor netbeheerkosten of energiebelastingen. Wij zullen nooit zomaar verschillende tarieven of vaste leveringskosten wijzigen. Deze zijn altijd gelijk als in het energiecontract.
Nieuw maandbedrag door groot verschil in verwacht en werkelijk verbruik
Wanneer je een tijdje klant bent bij ons kan het gebeuren dat wij jou een mail sturen om het maandbedrag aan te passen. Wij hebben dan op basis van jouw verbruik uitgerekend hoeveel je aan het jaar moet bijbetalen of juist terug krijgt. Als dit bedrag te groot wordt doen wij een voorstel voor een nieuw maandbedrag om dit verschil nu al per maand op te vangen.
Nieuw maandbedrag door gewijzigde tarieven overheid
Op 1 januari van elk kalenderjaar gaan de nieuwe belastingtarieven in. Dit zijn de tarieven Energiebelasting en Opslag Duurzame Energie (ODE) te vinden onder de leveringskosten van stroom en/of gas in de prijsopbouw van jouw maandbedrag. Ook wijzigt de hoogte van de heffingskorting op jouw stroomaansluiting (mits het een verblijfsfunctie heeft), dit noemen ze Vermindering Energiebelasting.
Nieuw maandbedrag door gewijzigde tarieven netbeheerder
De netbeheerder legt de kabels en leidingen en beheert het energienetwerk in jouw regio. Zij stellen ook regelmatig nieuwe vaste Netbeheerkosten per regio in. Dit rekenen wij net als elke energieleverancier 1-op-1 door aan de klant.
Hier kunnen wij als leverancier niets aan doen en zullen dit altijd moeten doorrekenen. Wij laten via de e-mail weten wat de veranderingen voor jouw betekenen.