Wil je jouw maandbedrag verlagen? Volg dan de onderstaande stappen om gemakkelijk zelf je maandbedrag aan te passen:
- Log in op My EnergyZero;
- Ga naar de “Mijn maandbedrag”;
- Wijzig je maandbedrag door het verbruik aan te passen;
- Bereken vervolgens wat het nieuwe maandbedrag gaat worden;
- Via de knop “Definitief bevestigen”. Alleen dan zie je jouw nieuwe maandbedrag terug op je volgende factuur.
Let op! De aanpassing van jouw maandbedrag wordt alleen voor nieuwe facturen gewijzigd. Maandbedragen waar al een factuur voor is opgemaakt, kunnen niet met terugwerkende kracht worden aangepast.
Er staat een vaste marge op de aanpassing van het maandbedrag. Dit heeft te maken met het Standaard Jaarverbruik dat de netbeheerder heeft berekend over een historie van 36 maanden. Het verwachte jaarverbruik mag hier niet te veel van afwijken. Wanneer jij een verwacht jaarverbruik hebt ingevuld wat buiten de marges van het Standaard Jaarverbruik valt, krijg je een pop-up in je scherm te zien. Hierin staat beschreven dat de Klantenservice jouw verzoek binnen vijf werkdagen in behandeling neemt. Zonder tegenbericht is jouw maandbedrag dan binnen vijf werkdagen aangepast door onze Klantenservice.